AX, nápadné nahrazení modelu Visa, bylo představeno na Pařížském autosalonu v roce 1986 po šesti letech výzkumu pro dosažení vedení v úspoře paliva, která vyvrcholila projektem ECO 2000.
AX bylo vysoce aerodynamické s Cx jen 0,31. Také díky tomu mohl litrový model dosáhnout spotřeby paliva méně než 4 litry/100 km při stálé rychlosti 90 km/h.
AX bylo nabízeno v šesti verzích - 10E, 10 RE, 11 RE, 11 TRE, 14 TRS,
14 TZS a jedna varianta karoserie - třídvéřový hatchback. Výběr byl rychle rozšířen limitovaným vydáním AX sport, který byl vybaven dvojitým karburátorem, disponoval 95ti koňskými silami při obsahu 1,3 litru
a maximální rychlostí více než 185 km/h.
1987 byla nabídka rozšířena o AX GT s 85ti koňskými silami, o lehce inovované AX sport a řadu pětidvéřových karoserií.
1988 by dostupný nový naftový motor 1360 cm3 v 14D, 14 RD a 14 TRD
(nebo DTR na anglofoních trzích).
1989 bylo zrušeno 14 TZS, ale začalo se prodávat pětidvéřové GT.
1990 byla nabídka AX následující: 10E, 10 RE, 10 Tonic special edition,
11 TGE, 11 TRS, 14 TRS, Sport, GT, 14 D, 14 RD, 14 TRD/DTR.
1991, 14 TZX nahradilo 14 TRS zatímco z 14 RD se stalo 14 TGD.
1992 bylo AX sport nahrazeno GTi se 100 koňskými silami a maximální
rychlostí 190 km/h.
1993 byly všechny benzínové verze vybaveny novými motory s jednobodovou vstřikovací
technikou (s výjimkou GTi které mělo vícebodové vstřikování).
1993 bylo GT nahrazené AX Furio. Úrovně vybavení vozidla - X, SX a VSX.
AX se těšilo z ohromného úspěchu mezi konkurencí a bylo na trhu velmi populární.
V roce 1998, bylo nakonec nahrazeno modelem Saxo ačkoli v Malajsii se dál vyrábělo jako Proton Tiara.
AX bylo vysoce aerodynamické s Cx jen 0,31. Také díky tomu mohl litrový model dosáhnout spotřeby paliva méně než 4 litry/100 km při stálé rychlosti 90 km/h.
AX bylo nabízeno v šesti verzích - 10E, 10 RE, 11 RE, 11 TRE, 14 TRS,
14 TZS a jedna varianta karoserie - třídvéřový hatchback. Výběr byl rychle rozšířen limitovaným vydáním AX sport, který byl vybaven dvojitým karburátorem, disponoval 95ti koňskými silami při obsahu 1,3 litru
a maximální rychlostí více než 185 km/h.
1987 byla nabídka rozšířena o AX GT s 85ti koňskými silami, o lehce inovované AX sport a řadu pětidvéřových karoserií.
1988 by dostupný nový naftový motor 1360 cm3 v 14D, 14 RD a 14 TRD
(nebo DTR na anglofoních trzích).
1989 bylo zrušeno 14 TZS, ale začalo se prodávat pětidvéřové GT.
1990 byla nabídka AX následující: 10E, 10 RE, 10 Tonic special edition,
11 TGE, 11 TRS, 14 TRS, Sport, GT, 14 D, 14 RD, 14 TRD/DTR.
1991, 14 TZX nahradilo 14 TRS zatímco z 14 RD se stalo 14 TGD.
1992 bylo AX sport nahrazeno GTi se 100 koňskými silami a maximální
rychlostí 190 km/h.
1993 byly všechny benzínové verze vybaveny novými motory s jednobodovou vstřikovací
technikou (s výjimkou GTi které mělo vícebodové vstřikování).
1993 bylo GT nahrazené AX Furio. Úrovně vybavení vozidla - X, SX a VSX.
AX se těšilo z ohromného úspěchu mezi konkurencí a bylo na trhu velmi populární.
V roce 1998, bylo nakonec nahrazeno modelem Saxo ačkoli v Malajsii se dál vyrábělo jako Proton Tiara.
Proton Tiara 1996-2000
|
Proton tiara